KURS |
WYMAGANE DOKUMENTY |
ZAKRES SZKOLENIA |
Kierowanie tłumem V / 2.4 CROWD MANAGEMENT |
(dotyczy kapitana, oficerów, marynarzy i reszty załogi na statkach pasażerskich ro-ro) |
STCW, SOLAS, znajomość środków ratunkowych, umiejętność kierowania pasażerów na miejsce zbiórki, kontrola ruchu pasażerów , przegląd ciągów komunikacyjnych, metody ewakuacji osób niepełnosprawnych i wymagających opieki, okrętowanie pasażerów |
Szkolenie podstawowe V / 2.5 FAMILIARIZATION |
dla wszystkich członków załóg statków pasażerskich typu ro-ro z wyłączeniem załogi hotelowej |
Ograniczenia wynikające z zaprojektowania i eksploatacji statku, procedury otwierania, zamykania i zabezpieczania otworów w kadłubie, przepisy, zarządzenia i umowy dotyczące statków pasażerskich |
Opieka nad pasażerami w pomieszczeniach hotelowych V / 2.6 SAFETY TRAINING IN DIRECT SERNICE TO PASSENGERS IN PASSENGER SPACES |
(dotyczy kapitana, oficerów, marynarzy i reszty załogi na statkach pasażerskich ro-ro) |
Komunikacja, wyznaczenie obszarów umieszczania instrukcji, umiejętność formowania komunikatów, użycie środków ratunkowych przez pasażerów |
Bezpieczeństwo pasażerów i ładunku oraz szczelność kadłuba V / 2.7 TRAINING IN PASSENGER SAFETY, CARGO SAFETY & HULL INTEGRITY |
dla oficerów pokładowych, st. mechanika i II mechanika (dotyczy personelu i załogi na statkach pasażerskich ro-ro) |
Załadunek i przyjęcie pasażerów, przewóz ładunków niebezpiecznych, mocowanie ładunku, obliczanie stateczności, atmosfera na pokładzie, procedury otwierania, zamykania i zabezpieczania ramp i drzwi |
Dowodzenie w sytuacjach kryzysowych i o zachowaniach ludzkich V/ 2.8 CRISIS MANAGEMENT & HUMAN BEHAVIOR |
(dotyczy personelu i załogi na statkach pasażerskich ro-ro) |
Źródła zagrożeń, sytuacje kryzysowe, struktura załogi zapobiegająca wypadkom, kształtowanie osobowości człowieka, motywacje postępowania, podstawy kierowania załogą i pasażerami, konflikty |